Tuesday, September 19, 2017

Indigo

(Sambung dari cerita semalam)

Saya rasa dia indigo kut, tak mungkin crystal; sebab orang kata Crystal ada ciri healing, and she don't have it. And she is my friend. Best tak ada kawan macam gitu? hah rasa macam dalam filem X-Men, kan hihihi...

What is Crystal and What is Indigo? Ntahlah saya pun tak tau, tapi ikut faham saya those yang ada connection dengan dunia/alam yang lagi satu dek kerana perjanjian nenek-moyang mereka. Saya tak pernah jumpa Crystal lagi, tapi Indigo so far dua kali saya pernah berkawan.

I lost my first Indigo friend macam gitu aje, I asked here and there, tak de orang nak layan pun. No body knows dia di mana. I used to keep her address, tapi itulah saya ini,kan selalu sahaja tak bagus dalam menyimpan "harta-karun" and lost my most valueble harta karun macam gitu. Padan muka mak.

Tapi Allah knows I been missing my friend and at last Allah bagi juga saya the kawan yang sewaktu dengannya pada masa yang tepat, dimana kini saya lebih matang dan bersedia. I am so happy. Untuk menggandakan kegembiraan saya, we have lecturer who hobby is doing profiling and analyse her student. She did that to help her student. But many of student says she is psycho behind her back. Tak kisahlah apa orang nak kata, sebab sekarang I have my weird company and I don't feel all alone anymore....

My definition of Indigo bukanlah macam situs yang kamu baca dalam blog land, yang sama untuk meninggi-ninggikan darjat atau merendahkan darjat manusia Indigo ini. Senang kata Indigo ini adalah manusia yang ada saka, ada saka mau mendampingi mereka,  kena kacau saka, dari nenek moyang mereka. Dan mereka ini mempunyai IQ yang tinggi. Mereka tahu Agama langit melarang sebarang hubungan dari dunia yang lagi satu, dunia ghaib, jin dan bunian, tapi Saka ini mengajak mereka berkomunikasi.

Mereka sebolehnya mau jadi penganut agama langit yang baik, tapi disebabkan gangguan ini, atau kerenah mereka sendirilahkan, menjadikan mereka bukanlah jenis penganut agama langit yang baik. Kawan baik saya yang dulu macam lelaki, kawan baik saya yang sekarang pula mengadu, sukar mengawal emosi.

Kawan baik saya yang dulu sangat "posh" di mata saya. Dia cool, dia sangat profesional dan jarang emosi. Dia idola saya. Dari dia saya belajar banyak benda pasal pengurusan emosi. Saya mula meminati tulisan-tulisan motivasi dari barat, dan juga kesusasteraan barat. Sebagai anak kampung yang rasa serba inferior bila berada di tengah bandar, saya sangat senang terpengaruh dengan kawan tadi.

But off course pesona seperti ini tidak disenangi oleh para Naqib dan Naqibah. Sebolehnya mereka mau tunjuk kawan saya ini jalan yang benar. Tapi mereka tidak pernah langsung cuba mendekati dia. Saya pula dijadikan saranan agar bawa kawan saya pulang. Saya malas nak layan, saya pun tinggalkan Naqib dan Naqibah untuk sama menganuti fahaman baharu saya dalam mendepani hidup baru yang pada saya penuh kecelaruan dan kebingunggungan.

Saya tidak pula tahu di mana silapnya sampai kami putus hubungan begitu sahaja. Silap saya kah, atau ntahlah. Bertahun saya merindui dia. dan masih merinduinya hingga kini. argh saya tidak dapat meneruskan tulisan ini kerana saya begitu sebak untuk mengenang kisah-kisah silam....



No comments: