Monday, September 18, 2017

Stalker

Biasala bila masa kita dah sihat sikit ni, dah stabil sikit, ramai pula yang tanya pasal kawen, dulu masa aku muda-muda tak de plak nak tanya.

So saya pun cakap semua boyfriend lari sebab saya macam polis. Kengkawan pun ntah, tak ada pula komplen. Ia sama ada saya terlebih kritikal sama boyfriend, atau boyfriend tersebut terlalu cepat sentap, tak tahulah,kan. biasalah kalau kita ada hati sama seseorang, sikit cakap pun nak sentap,kan? Kita jua overly critical dengan mereka sebab kita nak dia jadi yang terbaik sampai kita overly memerhati, scrutinizing he or she to the point derang naik lemas dan rimas lalu anggkat kaki tinggalkan kita.  Kalau tak ada hati, kau cakaplah apa pun, ada aku kisah?  Hati kering vs hati taman/tisu, bila dah bertaman, dia menakung air, itu yang lembab kena bertisu-tisu, tuh, hah! Gaytuh....

Macam sunyilah kita ni jadinya, takut nak kawan lebih-lebih. Jika terlebih dikomplen macam polis. Takut kawan rimaslah pula,kan. Mak saya pun risau dengan saya, dan cakap "udah-udahlah kau tu dok analisa orang tak renti-renti, ada yang sakit juga ni karang, ni!" Yang macam polis tu apa ek? inila cerita dulu dok suka sangat baca novel Hardy Boys dan Nancy Drew, gitu-gitulah. Analisa psiko kata orang sekolah tinggi-tinggi ni. Jadi susahlah hati saya, skit ada rasa tak seronok. Tapi saya fikir balik, kelebihan yang tuhan beri ini mesti ada tujuannya. Kalau dah macam polis, baiklah kita jadi polis aje. Tak boleh jadi polis, jadi auditor pun oklah,kan. I got a license to analyse.

So tetonggeng-tonggenglah makcik ya, mengaji balik, nak upgrade jadi penyiasat ni, hah sampailah makcik study forensik kewangan sekarang ini. Bila dah mengaji ni nyasiat-nyiasat dah tak ada isu dah, memang orang suruh siasat. Jadi seronoklah kita ini. Idaklah kita bimbang kita kena dakwa pulak sebab mengintip, stalk, invade privacy orang.

Bila dah belajar-belajar ni, dah kerja penolong auditor ni, berjumpalah saya dengan kengkawan yang macam saya juga. Bahkan lagi teruk hehehe... so kita pun kawan,lah. Sekarang saya sudah tidak sesunyi dan tidak rasa sebersalah dulu lagi. Saya sudah ada kawan-kawan. Nanti saya cerita pasal kawan-kawan saya, ya...

ok berbalik pasal cerita asal tadi. Tak de kawan lelaki ka? tak mohlah, mengerikan. Kalau mereka sudah rimas dan rasa saya memoliskan mereka, mereka jadi sangat jahat macam monster hijau yang nak gigit-gigit saya sampai lumat.

(cerita ini hanya rekaan semata-mata, tidak kena mengene dengan yang hidup atau mati)


No comments: