Thursday, September 28, 2017

POLITIK (KACANG vs BIJAN)

hehehe lama saya tak bercerita pasal politik,kan? Tak ada benda nak cerita menarik nak dibincangkan pun,kan. Macam kita dah tau outcome, UMNo kalau tinggal nyawa-nyawa ikan, PAS akan selamat kan dia. Jadi apalah nak dikisahkan, dan cerita nya akan jadi sama. Orang kaya jadi-jadian yang kalau mengurus, overhead cost nya sangat berat, syarikat, organisasi jadi lembab, pembaziran, pemborosan, bla-bla itulah cerita yang akan kita baca dalam laporan Audit Negara,kan? but offcourse can we charge this as fraud? No we can't as it only fall under mismanagementlah aje tu. Where GOT fraud, kau memang, pandai-pandai buat cerita FITNA,iya?

Tapi kawan tak setuju dengan saya, dia rasa pulak, Uostad-oustajah politik Negara, derang bukan kisah, UMNo ka hapa ka, derang akan pilih dedak sapa paling seDAP. hah. ntah setau saya busuk-busuk orang Melayu, kami takkan sokong yang seberang sana tu. Tapi ntahlah kawan lebih banyak bercampur gaul ni, dialah lebih tahu dari saya. Jadi saya setujulah dengan kawan saya.

Saya tengok macam inilah pula, kalau kita ambil percaya pada Uostad ketagih dedak seDAP ni. Sekarang ini perang sebenarnya antara BIJAN dan mNut (KACANGm or Kacang). Dedak BIJAN ka atau dedak KACang yang akan dipilih kalau nanti keputusan PRU akan datang menghasilkan satu keadaan, tak ada mana-mana parti politik pun yang boleh bentuk kerajaan. Dalam erti kata lain BN gagal dapat simple Majority. Tapi saya rasa BN still can count on their kengkawan dari Sabah dan Sarawak. Don't worrylah kita takkan dapat tengoklah pertandingan dedak terseDAP ni.

ok sekarang ni kita analisa duit sapalah lebih banyak duit KACANG ka, duit BIJAN? Saya rasa duit KACANG lagi banyak, sebab ia KACANG seDAP, BIJAN? dia mengharap like I said, sokongan tak berbelah bagi dari kawan-kawannya yang lagi dua tu dalam Malaysia ini. Memang kalau nak ikut BIJAN banyak tak adil dengan kawan-kawan dia tu. Tapi kawan-kawan dia bodoh? tak lah bodoh, saya rasa KACANG seDAP lebih mengerikan dari BIJAN. Saya sendiri pun rasa begitu. Sebab BIJAN tak sedap dan orang kata minyak BIJAN atau BIJAN baik untuk kesihatan. Tapi KACANG seDAP memang sedap, tapi amiklah kau nanti jumpa doktor ada yang dia bagi kau lagi sebebab ubat-ubatan untuk kau telan. aiiiaiia aiiaiiii....itu saya punya kegilaan why i lagi takutkan KACANG seDAPlahkan. Kau orang? Manalah saya tau. Ikutlah suka hati kamu? Kenapa nak ikut orang lain?

Sebab tak kisahla KACANG seDAP ka, BIJAN ka yang menang, saya tetap macam ini juga. Tak ada berubahnya kalau dulu BIJAN, sekarang KACANG seDAP. Saya bukan macai BIJAN pun. Gaji saya bukan BIJAN yang bayar, tapi kerajaan Malaysia yang bayar.

Dan sebagai pesakit mental pulak, walau Team KACANG seDAP sangat menyantuni orang-orang mental ni, dan BIJAN ada very bad history dengan orang mental, gossip, fitna kata, bini tua BIJAN sakit gila meroyan, BIJAN cari bini lain, I am still gonna consume BIJAN instead of KACANG seDAP, sebab kalau kau makan KACANG seDAP banyak-banyak, yang berlemak-lemak masin tu, walau ada ubat mental paling baik di pasaran,pun dengan kau dahlah mental, ko kena pulak ambil ubat lain sebab darah tinggi, kolestorol sebab makan banyak masin, banyak lemak. Kalau kau ambil BIJAN, kemungkinan kesihatan kau lagi baik. Jadi tak payahlah telan ubat banyak-banyak jenis.

Bukannya apa, menelan ubat pelbagai jenis, ni kalau tak disiplin kau terlupa, bila terlupa kau akan jadi tambah stress, melainkan kau makan aje BIJAN, senang. Esok lusa saya akan kongsikan resipi BIJAN ringkas yang saya pelajari lama dulu dari office mate saya masa bekerja di Arthur Andersen yang dah bangkrap tu.

No comments: