Monday, November 14, 2016

Memang Kaki Gaduh, so what?


I dalam group ni memang samseng, dari dulu. I was their representative. Mereka lantik saya sebulat suara selepas adalah benda tak sedap berlaku. No bukan antara sesama kami, tapi antara kami dan pensyarah kami.

Ya saya punya masa silam yang sangat brutel. Pensyarah pun saya nyahkan kalau dah semua student dalam kelas termasuklah student batch senior-senior yang terdahulu "tak ble tahan" dengan dia..he hehehe...Sapa tak kenal pensyarah yang asyik kena tendang dengan student tu dan sapa pula yang tak pernah kena buli dengan saya masa presentation kalau tak prepare betul-betul. Tapi itu,kan saya hanya membuli budak-budak lelaki yang datang dari sekolah yang lebih best dari saya. Apalah sekolah yang lagi best dari Sains Muar itu ya? Alah, MCKK dan RMC leeerrr. Manalah ada lagi sekolah yang lagi best dari Sekolah Sains,kan. Alam Shah? Maksud saya dalam kelas saya itu budak lelaki yang lagi teror dari saya ialah dari MCKK dan RMC jer. Afterward derang nak bikin cerita "dia tu saja buli saya sebab dia nak date dengan saya, saya rejek dia" ada saya kisah?

That's explain why they have female as their representative. This particular female really dominant & kerek, kahau  hehehe..ala-ala Donald Trump giteww. Back to our argument, the verdict, yeah girls win. Boys, you guys "shut-up, please". Once an for all tolonglah dengar cakap kami ya. 

Apa pun jom tengok pergaduhan kami ini, sebagai bukti saya ini belum lagi mengalami apa-apa relaps dengan berhalusinasi kununnya ada kawan, tapi sebenar tak ada sapa mau kawan dengan saya,pun.





Kesimpulannya, kalau kau ada perasaan takut terhadap selain Allah, pleaselah check your IMAN. I bukan nak gaduh dengan sesiapa, atau nak berdakwah ka hapa ka. I faham you all punya susah. Dan tolong juga faham-memahafi sesama kita. Dajjal-dajjal ni tak bawa apa-apa faedah, melainkan akhirnya nanti kita mengesyaki sesama kita ini ajen dajjal datang menggoda. Kita kafir-mengkafir sesama sendiri. Semua benda jadi tidak tenang.

Itu pasal Nabi masa sahabat tau ada seorang sahabat yang memang busuk hatinya, pepat di luar, dalamnya runcing terhadap Islam dan menasihati agar baginda menyahkan orang tersebut, respond Nabi ialah "aku tidak mau kelihatan seperti membunuh saudaraku sendiri" Ini cerita Allahyarham Ayah Saya. Saya tak taulah hadis dari sapa, apa sanadnya...saya cuma tau cerita ini dari Ayah(paklong) saya.

Paklong cukup "pantang" kalau kami merenyeh-renyeh cakap ex-school mate, alumni university dah gitu-gini-begini-begitu...ie dah tersendat makan dedak sehingga sanggup jual agama dan maruah bangsa demi mengejar pangkat dan kedudukan. Kau merenyehlah, pasti kau tersentap dengan cerita pendek itu tadi. Nabi, pun tak buang kawan, walau zaman nabi dulu dikeliling individu yang kasyafnya memang 100% tajam & telus, tembus.

No comments: