Tuesday, September 27, 2016

WTF

Kawan Facebook saya suruh komen pasal menteri yang saran pelajar ada lebih satu Ijazah....

Saya malas nak cakap.

Saya nak cerita pasal kawan, pergi KL setelah dijanji gaji RM3,000.00. Kawan bukan saja pulang tangan kosong, tapi sempat kena maki hamun dalam kunun sessi stimulasilah kunun kata si dia yang menjanjikan pekerjaan itu.

Si mulut manis kata dia orang Tok Pa Miti TPPA. Nak jadi budak menteri, mestila kena buli kaw-kaw dulu,kan he he he he.... Lalu saya bilang not to worry about TPPA. Kawan sekarang berada di tempat yang sangat berpotensi untuk berkembang. Dia berkerja dengan orang-orang berbakat dan saya cadang dia buka satu perniagaan milikan tunggal atas nama Gurunya sebagai "vehicle" untuk pergi ke Syarikat.

Tapi kawan ntahla benda senang dia ragu-ragu. Mungkin takut Gurunya yang garang itu tidak setuju. Cara hadap TPPA hanya dengan keusahawanan. Buat apa ada multiple Ijazah tapi berkerja dengan orang. Itu fikir saya.

Ok...itu sajalah nak cakap.


No comments: