Wednesday, January 13, 2016

Online Victim...

Berhati-hati ketika beronline....itu sajalah yang boleh kita pesan. Bila benda dah berlaku sudah ada pemangsa dan yang jadi mangsa, lepas itu, apa?

Held your head high and keep on walking....prasan ala-ala Datuk Vida gitu.
Saya pernah jadi mangsa, mungkin juga sayalah dulu yang memangsakan orang secara tanpa saya sedari. Mujur tak viral. Tapi perasaan sebagai mangsa tu memang teruklah. Lama-lama ok. Nak cerita pasal luka memang tak ada, parut ntah. Saya percaya setiap berlaku ada hikmahnya. Kalau tak kerana itu saya tidak pergi sambung belajar dan dapat jawatan setakuk lebih baik dari dulu.

People make mistake, I do make mistake, so minta maaf dan moving on with life. Saya tidak ada simpan apa-apa perasaan dendam atau benci. Buat apa mau benci-benci, kita sesama Islam ini bersaudara. I do make an effort to see them off-line, ada berjaya ada masih belum lagi,  Kadang tu dalam online macam nak berbunuh, bila jumpa off-line boleh berpeluk-peluk, begitulah kita manusia, ini seadanya. Kita makhluk pencinta, bukan pembenci, apatah lagi membunuh. Do I need to show it online as prove that we forgive each other dan tidak simpan apa-apa perasaan benci? Pada saya tak payahlah....just kita-kita aje yang tahu, saya gembira yang kamu telah maafkan saya.

Satu saja pesan saya, no matter how horrible your online image, no matter what had happend-on-line, just keep moving, held your head high and focus on the off-line world. Itu yang paling penting, lama-lama benda akan dengan sendirinya jadi ok.

No comments: