Tuesday, December 8, 2015

Kek Coklat, everyone?

Eceh kunun kata “I want to focus on my study” tapi sempat memblog dan berFB. Sikit-sikitlah. Saya jenis yang suka terperap kat rumah. Memang nak pergi berenang tapi cuaca sejak dua menjak ini tak brapa siok untuk berjalan-jalan dengan menaiki  kenderaan awam.

Jadi saya pun belek-belek FB.  Adakah drama reality politik negara kita yang saya bagi judul Drama Debat Piala Hantu Raya makin panaaassss ? Kalah Drama Tuan Anas Mikail? Rasa dah macam suam-suam kuku aje. PM dah menang dah. Anti-PM sudah jadi rentung mengambil perkataan ex-school mate saya.

Tapi yang menariknya persona Drama Debat yang dah rentung meroyanlah dalam FB, kata dia tak kalah kalau tidak kerana audience yang bodoh piang, tolol, pondan, taksub bencikan Tun yang bikin ProTUN rentung. Idak sentap pun tapi saya suka ambil cemuhan dia yang berbunyi seperti di bawah untuk diabadikan dalam status saya. I believe this tolol (me, as I am one of those who believe in Tuan Haji CFO, Azmi Arshad) will just be fine come 2020 as I can't see what other way of doing auditing apart of ISSAI. Also, I can't see how we are going to prepare financial statement other then guidelines spell out in MFRS or its equivalent. That is to say, you guys out there still have to bare with keldai because keldais are still the one who will be entrust a chunk of fat role with future planning of a nation not a maverick out of engineering school or on-line pop diva journalist out of prestigious international relation school. Saya suka simpan cemuhan dia sebagai motivasi diri untuk berusaha lebih kuat, dalam memajukan diri sendiri.

"Hanya orang tolol yang percayakan Lim Sian See, Tuan Haji CFO dan keldai-keldai mereka."
Hari ini royanan dia naik lagi tapi saya malas nak bikin pin-up di diding saya. Jadi saya tulis di sini…
Itu orang suruh membaca Sarawak Report, The Edge tak nak. Sebab mereka dedahkan yang betullah website dan publication kena gam.
Yang kelakar kalau kita tengok, yang makan cerita derma ni orang belajar tinggi tapi bodoh piang. Sebab apa? Sebab TAKSUB. TAKSUB membenci Tun M, TAKSUB benci Pembangkang dan PONDAN nak semak bukti.” Wan Ahmad Fyhsal(WAF)

Bodoh piang. Itulah yang dikatakan pada kami yang tak minat nak baca Sarawak Report dan The Edge. Saya rasa ada juga yang percaya tapi malas nak layan,buat semak kepala aje.Pun begitu sebenarnya bagus juga ada minah dan mat pendedah seperti mereka. Terutamanya siWAF yang masih muda belia itu dia sangat bagus. Dia dari Engineering back-ground . Dia nampak benda yang kita orang finance sendiri tak nampak pada masa yang sama dia tak nampak apa benda yang boleh dan tak boleh, dalam bidang kita. Inilah yang kita panggil Maverick. Kita orang finance cuma nampak accounting treatment, mengemaskini dan memperkasakan standard, agar relevant dengan tuntutan semasa, memikir cara bagaimana standard yang ada pada hari ini boleh capture non-finance element dalam pelaporan yang berimbang, adil lagi saksama. Ahli fikir kami bereksperimen dengan CSR, TBL yang masih belum utuh, tapi sedang giat diusahakan. We don’t go stealing people accounting-book-record lepas tu doctored the document and tell the whole world aaahhhh “ look-look ada pencuri, ada pencuri”  

Jadi kalau saya ada hati untuk tawan hati kamu saya akan bikin kueh atau resipi yang paling saya pandailah seperti kueh karipap, kari, kek coklat. Orang nak kata saya bodoh piang kata, lah. Bila ko dah makan kueh karipap aku sebijik, kuah kari ikan aku, kek coklat aku barang sepotong dua, pasti ko jatuh cinta sama saya. I don’t need to meroyan dedah sana-dedah-sini. Blowjob ops blow whistle sana-ini-sana-sini, I just need to sumbat your mouth dengan hidangan/masakan saya untuk ko sukakan saya. Ataupun contohi budak ini. Kalau dia ni jual donut 10sen, saya jual karipap 10sen.

Erk, do I need to pecah my kepala mengaji/mendalami CSR untuk 10, 15 tahun lagi, sampai kepala I botak, kulit muka I berkedut seribu? I don’t think berbaloi, pun, as I don’t think you will enjoy my CSR, TBL write-up as much as you enjoy my kek coklat. hehehe



Kek Coklat tak de. Makaroni goreng jak ada. Jemput makan sayang-sayang

Kalu on diet boleh cuba Oat dengan epal hijau campur raisin dan madu....yumm

No comments: