Sunday, September 27, 2015

STALKER???

Saya  stalk orang? Stalker, cyrtroll? Ntah bila ada FB benda tu keluar dalam feed kita, kita followlah. Apa barang saya mo stalk kengkawan sendiri, lainlah PM, memang saya mengaku saya troll, tertroll dan terpaku dengan komen-komen yang ada, atau artis ka, atau kawan FB yang suka berdebat dan suka diajak berdebat. Itupun kalau debatnya keluar dalam feed kita. Nama kita nak buka page dia tiap-tiap hari, saya pun ada banyak kerja lain dan aktiviti lain yang lebih menyeronokkan. Sesekali, ternampak hangat perdebatan, saya jengahlah sana sini, simply for amusement, tidaklah sampai obsess. Don't wory, walau tak ramai kawan, saya tidaklah obsess macam Katie Bates dalam filem Misery. Saya anak tunggal, most of the time saya lebih suka menyendiri. Lagi pun minat dan kesukaan saya agak tak sama dengan geng yang ada.

Salah satu kesukaan saya yang tak berapa ngam dengan orang kita ialah berenang di kolam renang awam. Iyalah,kan di  kolam ini lelaki perempuan bercampur. Kalu menyewa di apartment yang ada kolam renang sendiripun, masih malu ada lelaki dalam kolam sana. Jadi  kalau ko ajak ke kolam renang awam lagilah, tidak mau. Kolam ini terletak di Likas...Pusat Akautik Stadium  Likas. Dari rumah saya kena ambil dua buah bas. Pergi bandar dulu lepas tu ambil  bas Kampung Likas, memang lalu betul depan stadium.

Yang menariknya di  Pusat ini ada kolam tak berbumbung yang oklah untuk berendam-rendam, budak-budak suka-suka atau juga untuk kita-kita yang mau mengembalikan nostalgia kecik-kecik main air dalam parit tika musim hujan. oh kampung saya tak de sungai, cuma ada parit dan tali-air aje. Tak perlu pandai berenang. Kedalamannya berbeda,  hingga paling dalam 1.8 meter. Di siringnya ada kolam kanak-kanak yang  berbentuk bulat. Mak bapak memang digalakkan berkubang sama dalam kolam bulat tohor itu untuk mengawas anaknya sendiri. Memang meriah dengan kanak-kanak, cuma masa gambar ini diambil  dah pukul 11 lebih, jadi ramai sudah pulang.

Ini yang berbumbung. Standard  sukan renang. 
meh zoom  sikit pengunjungnya..patutlah tak penuh kolam. hahaha... erk, saya mempromosi dosa? Saya percaya pembaca blog ini terdiri dari dewasa yang normal, bukan jenis ntah tak tau apa nak kata. Baca Tunggu Teduh Dulu karya Faisal Tehrani (FT), pun bole aii tak tau apa nak cakap. Bukan saya paranoid buat fitna, penulisnya sendiri yang komplen dalam FB yang novelnya sudah jadi objek pemicu imaginasi yang ntah-apa-apa...tah. krik, krik,krik.... 

Ini pula tempat beli tiket. Bayarannya RM5.00 dengan GST sebanyak 30 sen. Nak kata berbaloi? Well,  tambang pergi  balik RM4 + RM5.30+RM1 (sewa locker,optional). Lebih murah dan lebih beneficial untuk fizikal jika dibanding pergi tengok wayang di panggung yang within walking distance from my apartment.
'****
Tak  percaya ya FT komplen di FB...nah tengok ni atau troll, update dia bertarikh 14 Sept, 2015, jam 8.02 am


No comments: