Saturday, April 18, 2015

PLus Size, please

Jumaat lalu saya dan ofis mate ke satu shopping complex yang baru dibuka, berhampiran dengan tempat kerja ini. Oklah bolehlah…sekadar nak pergi makan-makan sekali-sekala, lepas tu selfie upload dalam sosial media memang ohsem. Tapi selebihnya biasa-biasa aje. Kedai banyak juga yang masih belum di buka.

Saya melilau juga tengok Top Girl ka, Ms Read, hmmm tak ada. Apa Peace, tempat canggih macam tu apa barang mau ada Peacelah pulakan. Satu perkara saya terlepas pandang bila bawa baju ke mari, ialah bila mau bikin “physical check.” OMG, saya tak bawa pants. Ms Read memang tak ada di sini. Seksa,kan. Nampaknya kena shopping onlinelah gitu.

Apapun tempatnya shopping ni cantik, tapi tidaklah akan saya kungjungi sangat. I wonder manalah kakak-kakak plus size yang saya tengok kat tempat makan ofis saya tu shopping eh.Musti kalau tak di luar Negara, mesti KL.  Apa ko ingat perempuan sini tu semua saiz comel-comel ka? Kesianlah sikit orang plus-size ini,kan.

Nak beli baju tak de saiz, makan ajelah kita nih….jemput makan....apa gambar selfie. well kawan-kawan saya ini suci dari selfie. Did they feel Selfie is a sin. No, You gotta understand, it's nothing about heaven or hell, it's just us. By Law requirement, nature of the job pun...,kan. nantila saya analisa psycho secara berasingan. What I'm going to say here, if we don't do selfie, it doesn't mean that we hate those who did. 


Some suka goreng pisang dengan cheese, saya lebih sukakannya dengan ice-cream. Rasa sejuk panas, pergh memang wallah...


Bukankah menteri janji hari itu cukainya 6% aje? Yang 10% itu apa ya? Jika begitu, GST ini sama ajelah dengan SST,kan.
p.s:- Kalau ada makcik Joyah yang komen "dari pada ko cari Ms Read apa kata ko kuruskan badan ko, barulah laku, ini dah berpuluh entri masih tak laku-laku."

Respond saya:- Kenapalah kita orang perempuan ini harus dimandulkan lelaki yang kurang keyakinan ini. Lelaki kalau betul lelaki apa rupa, apa saiz pun mereka tetap boleh menjalankan amanahnya tanpa ada sebarang rungutan dan masalah.

No comments: