Friday, January 17, 2014

You don't need to explain as I'm not that STUUUUPPPPIIIIID!

Saya terpanggil untuk mengomen dalam pasal artikel dalam blog ini, tapi memandangkan sendiri tak ingat passwordnya (bila pula aku ada akaun dengan wordpress nih?) dan bila saya cuba recover/asked for a new Password tapi tak berjaya saya tulis komen saya kat sini ajelah.

Melihat telatah si KJ ni mengingatkan saya pada satu babak dalam Filem Troy yang ada Brad Pitt didalamnya. Babak di mana usai Paris memperkenalkan Helen kepada ayahanda baginda.  "Itulah wajah yang sekian lama telah ditilik membawa petaka kepada empayar TROY" kata Raja perlahan dengan wajah yang sangat gusar sekali.

Sebagai orang Melayu saya memang aware dengan tilikan penteori RAHMAN yang menilik akan kehancuran kuasa UMNO/BN setelah berperdana menterikan lelaki yang lebih senang ramai ingat namanya bermula dari huruf N.

Saya tak kisahpun andai perkara itu benar-benar berlaku dan hanya perlu menyiapkan diri dari segi mental jika berperdana menterikan orang seperti KJ. Pun begitu saya berdoa sama Tuhan yang perkara itu berlaku setelah saya pencen, iaitu lagi 19 tahun lagi. Masa itu bolehlah saya berhijrah ke Negara yang belum lagi mencapai status Negara Maju, macam yang banyak telah dibikin oleh pesara-pesara Jepun yang menetap di sini dengan selesa.

Selfish? Abeh apa yang orang seperti saya boleh lakukan, pergi bunuh si KJ tu? Hmmm sekali terbunuh akan lebih ramai lagi Melayu yang tak sabar menggantikan KJ. Saya juga yang akan mati sia-sia. Mereka boleh sahaja reka cerita sensasi yang  KJ dibunuh/dirogol mati oleh peminat fanatiknya yang kecewa. Ha ha ha….


p.s, sapa nak ngaku akan kebangsatan bangsa sendiri,kan walau sejarah memang mencatat yang mereka itu memang bangsat, pun.

No comments: