Friday, December 20, 2013

Melukis Puteri

Marisa, anak yang akan berusia 2 tahun tanggal 23 Disember yang mak saya asuh mau Princess, kata ibunya. Sebenarnya saya sudah membayangkan imej hello Kitty, siap dengan hiasan marshmellow untuk dia. Tapi ibu kata, mau Princess sebab nama Marisa ialah Puteri Alia Marisa.


Apa-apalah ajekan. Ya Kek Princess memang banyak, tapi untuk Marisa susah. Adik sepupu saya ada juga minta kek Princess untuk anaknya pada tahun hadapan, dan saya langung tidak punyai kesukaran untuk membayangkan kek Princess Nurdania Qalisya..



Tapi Marisa…hah susah saya. Dengan esok saya ada kertas Finance lagi, otak saya merewang-rewang kepada Puteri. Saya mau puteri Melayu, saya google, semua puteri kita kainnya tak kembang-kembang. Saya tengok Che Siti Wan Kembang, ya bolehlah saya kembangkan kainnya menyerupai ala-ala princess Barbie…ntahlah malaslah nak fikir, nak makan dan nak buat finance dulu…nantilah tengoklah nanti ntah apa rupanya kek princess yang akan jadi untuk Marisa pada minggu hadapan,ya.

No comments: