Thursday, August 15, 2013

RINDU




Kata orang bijak-pandai "manusia tidak akan meninggalkan sesuatu yang dicintainya, melainkan setelah memperolehi kekasih lain yang lebih di cintai, atau kerana adanya sesuatu yang ditakuti"

Ini bukan pasal takut masa PAC nanti pancit....sebab gemuk sangat, tapi pasal batuk teruk. Mula Isnin yang lalu tekak saya mula terasa perit, pergi klinik, biasalah dapat antibiotik, dapat ubat batuk, dapat ubat selsema. Anti-biotik habis, semua habis, batuk masih tak susut.


Kawan menyarankan saya ke tempat yang bagus dan berpatutan harganya. Kenapa tak pergi klinik 1Malaysia? Saja nak buang duit, kut. Tapi memang tempat tu bagus, walau doktor LOCUM, doktornya 18 Ogos baru ada, doktor yang melayan tu memang saya suka.

Suka-suka....popp bila ambil ubat, mak oiii sebeban. Dari gaya doktor cakap macam ringan aje. Doktor wanita tu kata sikit lebih kuranglah "ini masalah alahan. Once we supress the allergies, the cough will go away" sedap hati saya. Masa itulah.

Bila ambil ubat...toinggg ubat alahan tu aje berharga RM40 ringgit, kata Akhdiat Akasya, pun aku telan liur. Inilah kali pertama saya terpaksa bayar bil klinik pakai kad. Mula nak guna debit, (malulah pasal kesihatan, pun kita nak berhutang,kan, kalau mak I tau, mampus saya dileterinya) tapi adik tu kata debit susah...nah amiklah ko aka beli ubat hutang dulu he he he...

Ok berbalik pasal ayam goreng...saya makan krepek pun, saya rasa teruk sangat, alahai apatah lagi ayam goreng. Moga saya cepat sembuh.


No comments: