Friday, July 26, 2013

Sayap dan dunia yang dipinjam

hmmm.. ada orang kata ada orang meminjam sayap untuk terbang meneroka ke dunia orang lain. Absurd bukan? Mana ada manusia yang macam itu, imaginasi dia aje yang sangat cemerlang, kut? . Eish tak baik cakap orang macam tu, Mungkin, mungkin wujud manusia sebegitu. Cuma Allah tak pernah/belum lagi mau menemukan saya dengan orang yang macam itu. Life saya kecil, life saya simple, jadi saya tidak menghuni dunia ini bersama-sama manusia-manusia complex.

II)
Kawan saya bertanya kenapa-kenapa-kenapa…kenapa dia sangat mean macam itu? Saya malas nak jawablah. Hey I guess almost 100% respondent yang saya jumpa, akan kata dia mean. The answer is “she a mean type of people, and that what a mean people do and she been doing it right now!, Why it is hard for you to comprehend simple rule like this, huh!”

Tapi demi menjaga hati kawan, saya jawab begini,

“kalau ditakdirkan saya tak sakit, saya lulus cemerlang, saya jadi bos, mungkin saya juga macam itu kut. Dulu masa saya nak ke UK dulu, kita ada group. Waktu lapang kita bertadarus, lepas tu kita mengumpat orang macam kamu”

“Kenapa?”

“eh, macamla kamu yang vogue lagi-lagi bergaya ni tak pernah mengumpat kami yang slebet gaya Albert Einstein yang tak sikat rambut tuhhhh”


Sebenarnya perbualan kami terhenti takat “kenapa”. Iya saya tak sempat nak jawab sebab kerana ada seseorang memanggil saya.

No comments: