Wednesday, February 13, 2013

Don't underestimate perempuan tua yang tak cantik ini, ok


Saya tak berapa ambil port sangat pasal apa orang, especially orang lelaki bujang nak fikir pasal saya. To me, I believe mereka fikir saya annoying.  Saya sarkastik, mulut saya jahat bikin mereka sangat sakit hati sama saya. I think mereka pula annoying, tak ada apa-apa sudah pandai-pandai menegur itu dan ini. Teguran yang paling buat saya marah ialah pasal suara saya dan pasal selera makan saya.

Saya rasa sangat tersinggung as if saya ni sangat rakus, serakah dan teruk, until one day ada kakak tu mai khabaq kat saya pelan2 next time, kalu ada lelaki macam itu, watch outla beb, dia mungkin ada hati kat saya, katanya. Hmmm…biar benar beb. Next time, sebab that time, I’ve already hurt him badly, that things pun jadi sangat tidak enak untuk dikenang.

Dan sudah bertahun dia berbisik, baru hari ini ada mamat bujang slenge yang berani menegur saya semacam itu lagi. Dan seperti biasa, saya buat dia marah. Marah sungguh dia. Tipikal orang bujang, baik yang sekolah pandai, inikan pula yang sekolah tak berapa pandai. Bila marah dia akan menyerang peribadi saya. Ego, tak boleh kena kritik. Psiko. Yup psiko, tikaman yang dia rasa paling tajamlah yang boleh ditikamnya.

“ai itu aje ka bom yang paling kuat, yang ko ada” he he he…”psiko-psiko aku pun, pegi blajar dapat dean list, ko ada” itu sekarang. Kalau dulu “psiko-psiko aku pun, hukum nun mati, tanwin, min-mati dalam otak aku, ko ada? Makhraj pun ntah-ntah berterabur”

Hari ini saya pun mengadu eh ceh…mementang ada orang nak layan aduanku.

Saya cakap, saya mau ajar budak tu bercakap. Saya tanya dia apa ayat perlu saya cakap agar mamat tu rasa happy. Dia kata “eh hensem ko hari ni”

Tak lama lepas tu budak tu turun semula menghantar fail. Saya tanya kawan “if I can ayat him now” kawan kata, “eh nanti dulu, tunggu esok”

He he he….
Saya hanya ingin mengajar dia. Kalau dia concern pasal hal makan saya, saya pun concern pasal cara dia bercakap yang sangat teruk. Perempuan manalah yang tahan dengan jantan macam itu,kan. Harap muka aje lawa, muda, tapi desperate sangat, sampai orang tua pun nak diayatnya. Kan, kat mahkamah ni ramai sungguh budak-budak peguam yang cantik-cantik, boleh dicuba. Tapi kalu macam itulah cara dia bercakap….memang susah, nak dapat date pertama memang dia tak ada masalah, tapi nak mengekalkan orang itu sanggup keluar date untuk kali-ke2, payahlah. Kirim salam.

Dulu, zaman-zaman saya dulu. Ya kami perempuan rasa macam terpaksa kahwin, tak kisahlah dengan sapa saja, tapi hari ini, bila stigma masyarakat terhadap andartu, Andalusia, tidaklah lagi seteruk dulu, kita pun ada pilihan juga. 

No comments: