Thursday, February 21, 2013

Aya-ayat SMS


Kehebatan kita berbahasa akan mencairkan banyak hati. Kecualilah orang itu jenis yang berhati batu.  Saya bercerita pasal seorang professor yang saya add sebagai friend dalam FB. Tak pernah jumpa dia, pun. Cuma sekadar baca-baca statusnya yang terpampang di wall saya.

Semalam professor menegur dan mengajar macam mana nak mengayat kekasih hati nan jauh di mata. Saya cerita pada kawan. Saya kata professor tu dah tua dan bercucu. Kawan saya kata, “takkanlah professor mudalah pula”. Kawan saya panas hati dan cakap macam ini “itulah dia orang lelaki dah tua-tua pun masih boleh nak tulis-tulis macam tu dalam facebook”

Kami memancing, “CC, antarlah massage macam itu kat che abang”
“dah buang tebiat apa?!”

  “Biasa massage saya macam nih. Hah, kul berapa nak balik ni?”
                    
Hah! Itu macam ka? Tak naklah macam tuuuuu.

Kawan saya yang sebaya saya pula berkata “cuba ko tanya professor tu, sepatutnya kita nak massage macam mana?”

Dalam hati saya, tanyalah sendiri. Karang aku tanya2 karang marah pula orang rumah dia. Gedik aje, tanya-tanya macam tu. Memang mulanya saya rasa macam nak tanya, tapi bila teringatkan kawan saya yang panas hati tu, kata, kalau dia, suami dia tulis-tulis macam itu,  dia sedih dan rasa jauh hati, tak jadilah saya nak tanya. Saya hanya boleh berdoa moga-moga satu hari nanti ada orang nak tulis buku pasal ayat-ayat sms yang kalau kita yang dapat memang rasa panas hati kita,kan. 

No comments: