Thursday, October 4, 2012

Musyid


Saya masih belum mati lagi, cuma sejak dua menjak ini saya sibuk dengan berkursus sana-sini nak mencukupkan 7 hari wajib kursus bagi setiap penjawat awam, dan kebiasaan bila balik berkursus ni biasalahkan, kerja melambak-lambak.

Stress??, ok-ok aje. Nak cerita apa ya? Ala cerita kursus…bukan korang faham kalau saya cerita pun. By the way kalau saya tulis pasal tempat kursus pula, saya takut tertulis benda2 mencarut 18SX he he… since markah yang saya bagi 4 aje, untuk penginapan. OK cerita pasal satu malam saya menemani kawan ke KL, lebih tepat lagi saya menghantar pulang kawan ke KL. Saya drive.

Kami berborak-borak, dan masa itulah saya, mengorek-korek hal peribadi pasal my hater, dan juga kawan-kawan hater yang lain. You know, kalu ko berblog, ko ada hater bolehlah ko rasa ko ni he he he….hmmmm not bad juga haku ni heh. Gitu-gitulah. Lebih-lebih lagi kalu hater ko tu hmm intelek??? Pejuang, srikanda??? Sort of iconic/harapan untuk mengimbangi kuasa candu iconic cintan-cintun laraa, tak berpekdah, melekakan, menjurus kepada benda-benda negetif  macam Hotel Mania.

Kami mengumpat adalah sorang srikandi balikan cerminan kepada srikanda tadi. No they are not couple, srikanda tu dah hada bini hokey! Sayala yang memulakan umpatan yang sungguh keji itu, saya tanya macam ini, “dia tu cantik, tapi kenapa dia tak kawen aje, yang dia nyibuk-nyibuk marah, nak ngajar-ngajar orang itu ini (yg teruk kena ajar, orang gomenla, sapa lagi,kan, as if semua orang gomen tu kalu tak kejenya makan rahsuah, duduk mengangkang, main fesbuk) tu kenapa?” Soalan itu adalah balasan kepada ayat keterangan kawan yang berbunyi sikit lebih kurang macam itu “mereka itu semua sebenarnya ada masalah peribadi mereka yang tersendiri dan fikir dengan membaca dan menulis boleh menyelesaikan masalah”

Since kawan hanya diam saya menyambung, adalah benda yang saya sambung. Dan saya sambung lagi, bahawa benar membaca itu boleh menyelesaikan masalah. Kedukaan saya, ketidakseronokkan saya hilang dengan membaca ayat-ayat cikgu saya. Dan saya rasa hari ini saya lebih sihat dari semalam. Makanya hari ini saya doa agar srikandi tadi ditemukan Allah dengan cikgu, yang dia cari-cari itu, sebagaimana Allah temukan saya dengan cikgu saya.

Apa share cikgu? I ok, I no problem, cikgu jer, bukan share boyfriend/suami. Tapi  I tak maula srikandi tadi bertukar frinjan macam I pulak, not because I don’t like competition, tapi kalu dia dah jadi macam I, I tak dek lawan nak dikutuk, boring jugalah hidup ini,kan.

Okla slamat malam.

No comments: