Monday, July 30, 2012

Pemimpin kita


Sebagai seorang yang membesar dalam family yang menyokong partai pembangkang, kecuali mak saya yang pangkah BN pada PRU lalu sebab calon BN hensem dan sepanjang perjalanan ke tempat mengundi, mak tengok orang PAS dah tak miskin, Tun Dr Ismail adalah pemimpin UMNO yang sangat saya takuti. Saya ni orang UMNO saya memang tak pernah benci, takut jah.

Takut bukan pasal takut deme inaya saya ka hapa ka, (apa kebenda mau inaya sama saya, kalau saya ini segenius Einstain, makanya kemungkinan orang UMNO berlumba-lumba mau buat tak elok sama saya, kan, logiklah juga…apa ko dah terflush ko punya otak dalam toilet ka?). Saya takut sama orang-orang macam Tun Dr Ismail sebab sebagai budak yang selalu dengar cerita yang orang UMNO ini jahat, pesuruh Iblis Dajjal laknatullah thaghut, memanglah terkadang itu saya sangat takutkan UMNO lebih dari saya takutkan Iblis. Iblis ko tak nampak, tapi pemimpin UMNO kita boleh nampak Dahlah muka Tun Dr Ismail tu tak hensemkan, eish takutnya.


Gigi tak rata macam ini pun ramai anak pemodal (kapitalis) yang kaya-raya mau 


Dan, cerita mengenai beliau yang paling mengerikan (tak tau kesohehannya) ialah, beliau mengajar pelajar tajaan JPA cara mengguna kondom dan membekalkan kondom percuma sebelum mereka berlepas ke Luar Negara. Ko nak lejan minah-minah yang tergila-gilakan ko, atau kasi ko gila bayang, ko belasahlah, janji jangan setitik air mani bangsa intelek melayu yang bakal jadi key-post Negara jatuh ke dalam rahim perempuan yang kita sendiri tak tau apa niat mereka terhadap kita. Karang kalu jadi macam kes bapa Mustapha Kamal Attartuk, anak Saidina Umarkan susah. Hah!

Pempuan Yahudi ni, ntah apa ka gila yang merasuk, macam itulah mereka. Ada diantara mereka yang ambitious dan tak kisah sangat pasal moral. Janji aku dapat benih ko. Tak dapat cara halal, cara haram pun taka pa. Lagi haram lagi bagus, kalu dapat lagi satu Mustapha Kamal Attartuk memang sangat cun-melecun,sangatlah tu.

But the upon reading the following note on wiki (ceh ubah cakap omputehlah pulak), dalam bulan puasa ni, semua arwah-arwah diberikan kelepasan siksa kubur, saya jadi sebak. Tapi nak sedekahkan tokoh ini surah Al-Fatihah memang saya tak berani. Saya cuma berani wish moga beliau tenang di sana di bulan yang mulia lagi penuh barakah ini;-

“Eventually, fearing his impending death might keep him from providing for his family, Ismail decided to have his wife's pregnancy terminated. Shortly after, she underwent a tubal ligation. On August 2, Ismail attended the silver jubilee celebrations of the Peninsular Malaysia Malay Students Foundation (Gabungan Pelajar-pelajar Melayu Semenanjung or GPMS). After a sudden explosion sound effect, Ismail's daughter (who was watching the event live on television) noticed he began to sweat profusely. Nevertheless, after he visited his wife, who was recovering from the ligation, at the hospital as had been planned. After having his dinner, Ismail retired to his study. Later, he rang the bell for his maid, asking for his daughter and telling her that "I am going to die, please call my doctor and inform Gopal" (his private secretary). Ismail had suffered a massive heart attack.

No comments: