Sunday, October 30, 2011

SORRYYYYYYY



Saya bercuti agak panjang pada minggu lepas....5 hari. Lepas Deepavali baru naik opis. Naik2 aje macam hamsap la lu. Team mate saya mengadu yang dia nak gila, sebenar tak akan ada orang gila pun pasal kerja. Kerja kalu kita tension kita tinggal. Lama-lama saya agak percaya orang jadi gila sebab cinta. Kalu dia terlalu cintakan kerjanya, kemudian kerja itu lenyap.

Oklah tak nak cerita pasal cinta, saya cuti panjang sebab itulah gambar kat atas itu. Itu juga sebab saya tidak menyertai peraduan menulis Esei hari Q yang lepas. Cinta saya terhadap kraft lebih dari menulis, sebenarnya. Dalam pada itu sempat "berperang" dengan adalah kawan FB saya sendiri. Saya bukan berperang, tapi tu apa nak cakap eh, saya menegur aje. Menegur dari sudut pandang orang kewangan. Bukanlah saya obseskan duit, tapi kita hidup zaman ini mau tak mau kena mempunyai pandangan yang realistik tentang wang dan kewangan. Kalu u tak boleh contribute, orang lain akan contribute. Tidakkah kamu malu kalau yang contribute menghidupkan program-program kamu ialah mereka-mereka yang kamu hina-hina dan kutuk-kutuk karya/hasil kerja mereka sebagai taik, pencemar, perosak dan racun ketamadunan yang kamu bina.



tapi mungkin saya "hot" giler like a mad DOG saya menulis sesuatu yang memang teruk dan saya memang menyesal, saya minta maaf. But u provoked me first! ceh ceh ceh saya paranoia? I dunno, tapi somehow saya percaya kami orang Melayu tak buat kerja-kerja canggih seperti stalking, phishing, dan yang sewaktu dengannya sebab kalu hok Melayu yang itulah, saya rasa diaorang tu semua dah tua-tua, mana pandai internet. Termasuklah saya sendiri, saya memang tak mahir komputer.

No comments: