Thursday, July 14, 2011

Durian & Nombor

Kawan saya cakap “lepas ni balik bilik musti bukak baju”
Saya cakap “ buat apa bukak baju, bukak ekonla”
Kawan dia cakap “ cuaca mendung pada hari ini ok. Tak panas, lainlah waktu hari yang panas”

kawan dia cakap macam tu sebab dia mau kawan dia dan saya menghabiskan setiap ulas dari setiap pangsa durian yang telah dia buka. Dia tak nak durian tu sebab mangkau, mangkau, mangkau, mangkau aku prabih juga dengan senyum-senyum dan cakap2 macam ini

"durian jenis ini kalu dibikin lempuk sedapkan"

"ye ye ye sedap, sedap, sedap. Lepuk memang sedap, sebab texture dia sama macam lempuk"


Saya jadi amat terpesona dengan ayat-ayat kawan saya yang amat lunak, dan berkonar dari straight forward cakap mangkau, sambil saya sndri pun terpesona dengan diri sendiri yang dapat menahan perkataan mangkau dari terkeluar.


mmm nyam, nyam, lempuk yang sedap dan manis, nyam, nyam nyam... durian mangkau sebiji pun licin kami sebat. Pergh memang wajarlah orang kat opis tu menganugerahkan kami gelaran "tong sampah, tolak batu dengan kayu aje"



..***
If people say I’m good with number because I like number, well itu sangat tidak betul, as I like flowers more than anything else in the world. But numbers itu punca rezki saya & lama kelamaan saya blajar mencintai nombor. As if like they(numbers) know I love them so much and they actually becoming alive, and like you friend who come and rescue you when needed, or when you’re running out of luck.

..***

Numbers make me feel so lucky. Previous day ago I want to be dajjal pada sorang kerani skola yang pada hemat saya seorang yang pendesak lagi memualkan. Pada sayalah. I dunno about orang lain. Wat I don’t like about her & wanna make me play dajjal on her ialah sikap dia yang brani mengugut jika dia upset, orang tak layan dia.

To my surprise kali ini makcik ini “on-time, dalam melaksanakan arahan saya, walau saya mengarah hanya dengan melalui telefon, informal”. Saya menjangkakan yang dia akan lengah dan akan tidak ambik port dengan permintaan saya sebagaimana dia buat derk dengan arahan yang lalu. Normally, she too proud to received instruction from sesama krani macam dia gak, sebab dia slalu boasted yang rahsia kami ada dalam tangan dia, ntah rahsia apa??? Tak tau tak tau, setau saya, saya idak ada rahsia. Dia ni nak Tuan kita sain surat, walau surat itu dikarang oleh krani jua, sapalah lagi nak mengarang surat2 kewangan yang ntah apa2 tah, Bos mana ada masa nak karang surat2 sampah, picis lagi tak penting tukan, banyak lagi agenda lain yang dia nak kejar) Alamark dia dah betulkanlah kesalahan dia, malunya aku, sebab main sergah aje.

But then, praise to Allah the allmighty God as He make numbers, make me LUCKY. This time around, Mrs Krani Skola still unlucky, as she got the numbers wrong. MARDHIAH 2, Puan XXXX 0, HANGGEEET!!! Applause, Applause, Applause

No comments: