Saturday, May 7, 2011

Hidup DAP

Saya baca Malaysian Insider cerita pasal Chegubard nak keluar PKR, tak habis. Dan saya agak aje dia akan masuk PAS. Rupanya memang betul dia nak masuk DAP uish. Saya kata kalau saya macam Chegubard saya masuk DAP, tapi saya bukan Chegubard memang le idak brani saya nak masuk DAP. Agaknya kalu betul Chegubard dan penyokong-penyokong semua masuk DAP, mungkin akan lebih ramai Melayu berbodong-bondong masuk DAP. Sama-samalah kita tengok nanti apa akan terjadi setelah Chegubard masuk DAP. Ada kemungkinan juga dia tak keluar PKR, tak jadi masuk DAP. Tapi kalu Nurul Izzah dan mamanya masuk DAP, hah yang itu saya yakin grenti ramai Melayu masuk DAP. Kalau 2 orang tu masuk kemungkinan Biru Karat akan kalah lebih banyak kerusi dalam PRU akan datang.

Chegubard kata DAP perlukan orang Melayu. DAP tak anti Melayu. Memang ada ugut-ugut, fitna, jahat-ramal kata DAP memang tak anti Melayu, DAP cuma suka-kristus, sebab mereka suka sangat Kristus mereka akan ganti Islam dengan kristus. Chegubard kata dia pernah berada dalam UMNO, memang ugut-ugut Kritus mengambil alih tempat Islam kalau pucuk pemimpinan berubah itu talian hayat terakhir UMNO, ie UMNO sendiri pun sebenarnya tak pernah tak serius dengan Islam. Desas-desus, tak tau betul atau tidak, (harap-harapnya itu fitna saja) PM kita sendiri yang buat tawar-menawar dengan pihak gereja tentang AL-KITAB menguatkan lagi hujah yang UMNO memang tak pernah cintakan Islam.

Mungkin kita boleh anjur solat hajat besar-besaran lagi untuk mohon petunjuk Allah. Solat hajat, solat istiqarah. Bagi saya sendiri, petunjuknya memang sudah amat jelas. Gunung Kinabalu pun dah ber”cakap”. Kudasang tu dah bergerak-gerak dah. Petunjuk memang sudah Allah berikan, Brad Pit dan Angelina Jolie pun katanya dah nak nikah, kembali kepada agama. Cuma kita yang Islam ni bilalah lagi agaknya mau saling bermaafan, lupakan permusuhan lalu dan berhenti dari buat benda yang Allah suruh berhenti buat.

No comments: