Wednesday, January 19, 2011

Kita idaklah sebaik dan sesuci manapunnnn

Istilah berbloggin pada sayalah pada kamu tak taulah pula saya, termasuklah menulis, membaca, atau meninggalkan komen dalam blog. Kalau anda sekadar membaca pun kira blogging lah juga tu, pada sayalah tu. Jadi mulai hari ini, saya nak tukar surfing kepada blogging jah.

Oh ya sebelum saya terlupa ini cerita lain ini, dah masuk topic lain, pasal topic yang lepas. Saya kata pelajar Melayu di MMU ini rendah moral mereka. Rendah moral yang saya maksudkan moral kepada semangat juang untuk bertarung menghadirkan diri ke kelas, menyiapkan tugasan penysarah, begitu-begitu. Bererti rendah moral di sini saya maksudkan kepada kadar enthusiasm & partipation during lecture dan tutorial yang rendah sekali. Bukan moral pergaulan dan bersosial yeah. I think nanti kalu rajin saya tulis pasal moral pelajar dalam satu entri khaslah, sebab kita nak ngumpat pasal ada sorang blogger tu.

Joooommmmkita umpaaattt……

Blogger ini dia wartawanlah, uish kalu ko baca dia punya yang kat tepi-tepi tu memang mempesonalah, I’ve met him masa berbengkellah. Nampak orangnya biasa. Memang tak nampak ada boleh jadi tokoh politik ka, low profil. Saya note, penulis kreatif ini mereka memang ada yang low-profile. Ada juga yang datang berbengkel sekadar memerhati. Antara perbuatan yang sudah lama saya tinggalkan (kecualilah pada kelompok yang meminta-minta “hai perhatilah, aku, tulis, puji, kalu tak puji pun komen kondemlah aku…tolong ingatkan aku???” Bila diberi ingat melentinglah pula) kerana silap hari bulan boleh kena masuk court dan disabitkan dengan jenayah criminal “stalking” lagi sekali akak/ makcik nak cakap stalking itu jenayah iya adik-adik-anak-anak semua.

Tapi since blogger ini wartawan dan masa muda, zaman pelajarnya dia ini penulis kreatif, dan pernah pun menulis frinjan tapi dah bertaubat dan dah berubahlah tu, saya tidak segan untuk mengpsycho-analisa orang semacam ini. Kalau anda tak suka dipsycho-analisa, jangan psycho-analisa orang. Titik.

Saya tidaklah tiap-tiap hari singgah blog dia saja nak psycho analisa dia ini, tapi kebelakangan ini saya memang membuat kunjungan ke blog-blog mereka saja nak cari info, nak tengok reaksi mereka pasal interlock. Hari ini saya berkunjung lagi sebab semalam saya miss tengok TV, sebab ada kelas gantian. Saya nak taulah apa kata Menteri, sebab semalam tengok, ntah ada sapa mamat tu, orang KPMlah, timbalan menteri kut kata, esok-esok-esok. Itu pasallah saya ke blog mereka-mereka nak tengok jika ada apa-apa berita.

So far sehingga saat saya menulis ini masih tak tau apa jadi pada Interlok, tapi saya dapat satu kenyataan yang mengilhamkan sesangat dan menuntut saya menulis ala-ala detektif Sherlock Holms, atau bertindak luar batasan macam cerita Mentalis TV7 tu.

Yang saya baca dan saya tulis balik di sini ialah “tetapi kita masih tidak faham apa perlunya pusat hiburan menyajikan minuman keras”

Aduhhhh duh duh duh duh duh duh. Ha! Mamat ini keluar dari gua apa? Kalau dia cikgu ka, kerani ka, saya tidak menganalisa begitu, sebab life kami memang suci, bukanlah suci sebab kami baik, sebab kami tak de peluang menghiburkan diri dengan hiburan yang mahal-mahal sebab gaji kami ciput, nak beli beer pun tak mampu, kalau beli sekali nak beli berkali-kali, kopak poket ooohhh. For those who have high purchasing power….temptation to drink is there. Itu saya cakap kalau saya tak minum janganlah saya kata saya ini baik bila, saya belum diuji lagi. Dan kalau diuji dan berjaya pun janganlah kata saya ini baik juga, sebab saya tak biasa dah tua-tua macam ini baru ko nak ajar aku minum, dengan ko ko sekali aku piat-piat telinga ko, aku kasi satu karate kick nanti, tahulah ko. I’ll resist drinking first & foremost it is my duty as Muslim not to harm my self & my brain, also my cash flow. If I drink, a possibility of being an addict is there, once addicted will give effect to our cash flow tremendously.

About the Mamat??? The Psiko analisatak de analisa, ada conclusion jah, sebab kita sama-sama pandai menganalisa, tentu buang masa saya menerang bagai mana saya boleh sampai kepada kesimpulan MAMAT INI BARU KELUAR DARI GUA KA? ok sekian terima kasih.

No comments: