Wednesday, June 2, 2010

Hobi baru saya




Akceli hobi ini dah lama, rasanya selama sejak kecil saya memang minat bunga. Lepas tu saya sakit, saya tak ada kerja rehat-rehat, hobbi saya ialah melepak kat kedai bunga riben kat Pekan Merlimau. Saya beli sikit-sikit, balik rumah saya cuba bikin. Saya suka. Masa tu tahun dalam early 90’slah before saya join Andersen.

Macam-macam bunga saya cuba bikin. Terbaru saya pergi belajar buat bunga dip dan bunga stoking. Kebetulan 2010, sudah 2 orang adik sepupu saya bernikah, dan sayalah yang bikin hiasan hantaran untuk mereka. 2 lagi coming soon, dan sekarang saya tengah sibuk bikin bunga telur untuk adik sepupu yang akan berlangsung pada Jun nanti.

Mungkin saya sibuk belajar, saya sibuk bikin bunga-bunga makanya mood saya menulis kreatif itu hilang. Isteri adik sepupu saya pula cadangkan agar saya ambil upah bikin bunga. Saya rasa ok juga. Cikgu yang ajar saya bikin bunga ini pun kakitangan kerajaan juga. N27. Penolong Pegawai Tadbir. Tapi bila tempahan mencurah-curah dia memang busy. Saya sendiri pun setakat bikin 200 bunga telur ini pun rasa memang dah tak sempat nak bertenet, menulis sangat-sangat.

Mungkin nanti catatan di blog ini sekadar gambar-gambar dan sedikit caption aje.

No comments: